top of page
חיפוש
  • Eitan Fried

איך זנדאיה העלתה את מחירי מצלמות הפילם

עודכן: 10 במאי 2022



אולי לא כולכם שמעתם על זנדאיה, אבל כנראה שראיתם אותה על מסך הטלוויזיה שלכם בשנים האחרונות.


כוכבת סרטי ספיידרמן של מארוול והשחקנית הראשית של הסדרה הישראלית אופוריה, שעברה מתיחת פנים בHBO ושברה שיאי רייטינג בארה"ב, מציגה לכל ה134 מיליון עוקבים שלה באינסטגרם פריימים מהחיים הפרטיים שלה: בבית, על סט הצילומים, במטוסים ובמקומות אקזוטיים מסביב לעולם.


למרות זאת, זנדאיה לא שוכחת לקחת איתה את המצלמת פילם שלה Contax T2 לכל מקום, ולשתף את העוקבים שלה בתוצר. בעקבות שיתוף התחביב שלה עם המעריצים שלה, ערך המצלמה עלה מ100 דולר בשנת 2017 למחיר אסטרונומי כיום של 1799 דולר!!!


ניתן לראות בגרף הבא את כמות החיפושים של דגם המצלמה בארה"ב מ2018 ועד היום, כאשר נקודות החיפוש העיקריות הם בימים בהם העלתה זנדאיה לפרופיל האינסטגרם שלה תמונות סלפי עם המצלמה שלה:

כמו כן, בטבלה הבאה ניתן לראות את המדינות העיקריות בארה"ב שהתעניינו בקנייה של מצלמת Contax T2 כאשר ניו יורק וקליפורניה הן המחפשות העיקריות.


אנו לא יודעים אם זנדאיה עבדה בסודיות ביחד עם חברות הפילם כדי ליצור באז סביב צילום אנלוגי, אבל ניכרת עליה בהתעניינות של צעירים היום. לא פעם ולא פעמיים נשאלנו אם יש לנו במלאי מצלמת Contax T2, אבל צר לנו לאכזב, מאוד קשה למצוא אחת כזאת היום. (יש לנו אחת באוסף הפרטי שלנו).

לכן, רבים קונים כל מצלמת פילם שיש שאפשרותם להשיג, ועליית מחירי המצלמות בהתאם לביקוש שלהם.

(מצלמות Contax מהאוסף הפרטי שלנו- דגם T3* ודגם T vs)


כיום, מצלמות פילם חזרו בגדול להיות חלק משוק המצלמות העולמי. ניתן לדעתנו להגדיר את טרנד צילום הפילם לכמה שינויים שחלו על עולם הצילום בשנים האחרונות:

  1. חזרה למקורות- מצלמות דיגיטליות מודרניות מאפשרות לכל אדם להיות צלם. אם אתם צלמים אתם כנראה לא אוהבים שכל אחד היום יכול לקנות ציוד צילום ב3000 שקל לשים את מצלמת הDSLR שלו על אוטומט, לפתוח עמוד פייסבוק עם "Photography" ולהגדיר את עצמך מרגע זה כ"צלם". טרנד מצלמות הפילם כיום בבסיסו מציג את האהבה האמיתית לצילום, חזרה למקורות והגדרה אמיתית של הבנה בצילום. אין כרטיס זיכרון, אין אפשרות לראות מה צילמת ואם פישלת ה36 תמונות שהצלחת לצלם הלכו לפח. לכן, כיום, החזקה של מצלמת פילם מציגה כי אדם המחזיק בה אוהב לצלם, והכי חשוב יודע להשתמש במצלמה כמו שנגן גיטרה יודע לפרוט על מיתרים.

  2. מחיר- מצלמות SLR פילם כיום עולות שליש ממחיר של מצלמת DSLR ומאפשרות צילום ברמה גבוהה מאוד. כמובן שניתן לחשב את מחיר הפילם לכמות התמונות שמצלמת פילם מוציאה, אבל אין ספק שלקוחות רבים שקונים אצלנו מצלמות פילם עושים זאת בגלל המחיר. שאלות חוזרות שאנו שומעים הם: "מה המצלמה הכי זולה שלך?" "זה המחיר?!" וכמובן "איך שמים פילם?".

  3. זה פשוט נראה מגניב- אין מה לעשות, מצלמות פילם נראות טוב, אולי זה פשוט מזכיר לנו את הפעם האחרונה שהעולם לא היה מקום מטורף. וינטאג' זה IN. לכן, לא פלא שסדרת הX של FUJI מחקות לחלוטין מצלמות פילם ישנות:


4. קווים על פני פיקסלים- צילום דיגיטלי עוסק בסריקה על גבי חיישן שיוצר ספקטרום גדול של צבעים שנמדד ברזולוציה שונה מנגטיב, כמובן שגם יש גבול ליכולת העין שלנו להבחין בין שינויי צבעים. מנגד צילום פילם מצלם בצורה שונה, על ידי קליעת אור, שנצרבת על נגטיב ויוצרת ספקטרום טבעי של צבע. אין ספק שהיום טבעי זה מילת המפתח בעולם השיווק. לכן, למרות שאולי אינם מצלמות טוב יותר ממצלמות דיגיטליות מצלמות פילם נחשבות איכותיות ביותר.


מתעניינים בצילום פילם? דברו איתנו, או כנסו לחנות הווירטואלית שלנו כאן באתר. האוסף שלנו קטן לאט לאט אבל עדיין נשארו לא מעט מצלמות במלאי שלנו ומאגר הפילם שלנו מלא ומוכן לכל צלם- חובב ומקצוען כאחד.


בינתיים מוזמנים להצטרף לקהילה הישראלית בפייסבוק של צילום פילם "חדר חושך"- https://www.facebook.com/groups/1590311844551126/?ref=share

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page