top of page
חיפוש
  • Eitan Fried

תקלות נפוצות במצלמות: מדריך תפעול לצלמים


בתור צלמים, התמודדות עם תקלות במצלמה עשוי להיות מתסכל מאוד, במיוחד אם תקלה מתחילה בזמן אירוע. החל מבעיות בעדשה ועד בעיות בפוקוס אוטומטי ותקלות בחיישן, ישנם שלל אפשרויות לתקלות היכולות לצוץ בעקבות שימוש יום יומי במצלמה. הבנת הבעיות העיקריות וכיצד לאבחן ולטפל במקום בתקלות נפוצות, היא כלי חיוני עבור הצלם המקצוען. לכן, הכנו עבורכם מדריך בו נציג מגוון בעיות נפוצות במצלמות ונספק עצות לטיפול בהן.



שגיאות (Error) שמקורן בעדשה: זיהוי וטיפול

שגיאות שמקורן בעדשה הן בעיה תכופה שצלמים רבים מכירים. כמה מהשגיאות הנפוצות כוללות הודעות שגיאה כמו "Err 01" או "העדשה לא זוהתה". במידה ואתם נתקלים בשגיאות מסוג זה, הצעד הראשון הוא לוודא שהעדשה מחוברת בצורה מאובטחת לגוף המצלמה. אם הודעת השגיאה ממשיכה, סביר להניח שמדובר בתקלת מנגנון צמצם בעדשה. נסה לנקות את המגעים הנמצאים בבסיס העדשה בעזרת מטלית רכה ויבשה על מנת להסיר אבק או לכלוך. אם הבעיה נמשכת, אנו ממליצים להגיע אלינו למעבדה, קרן אור מעבדה לתיקון מצלמות בירושלים, שם ניתן לקבל בדיקה בחינם למצלמה שלכם ונוכל לאתר את מקור השגיאה.


תקלות במנגנון הפוקוס האוטומטי: איך להגיע לשפר את הפוקוס במצלמה

תקלות במנגנון הפוקוס במצלמה עלולות להוביל לתמונות מטושטשות ולא חדות, או מצב שבו מנגנון הפוקוס לא נע כלל. במידה ושמתם לב לתקלה בפוקוס בזמן צילום, התחילו מלבדוק אם כפתור המיקוד נמצא על המצב האוטומטי. מקדו את נקודות הפוקוס בעינית המצלמה על פריט ונסו לצלם תמונה. אם הפוקוס האוטומטי לא צלח, העבירו את כפתור המיקוד לידני (M <- AF) בדקו אם מדובר בתקלה במנגנון הפוקוס האוטומטי או במיקוד העדשה בכללותה. במידה והתמונה יצאה מטושטשת, בדקו אם עצם זר הצליח לחדור לעדשה וחוסם את חיישן הפוקוס האוטומטי. שקשקו את העדשה ונסו להקשיב לחלקים רופפים. במידה וגיליתם כי אכן יש חלק רופף בעדשה הביאו אותה אלינו נאבחן ברגע.


שאלות נוספות בנושא כיול מצלמות ועדשות? לחצו כאן לפרטים נוספים.



תקלות בחיישנים: איך להתמודד עם בעיות באיכות הצילום

תקלות בחיישנים מתבטאות לרוב בצורה של כתם, אי סדירות או עצמים זרים על גבי התמונה שצילמתם. כדי לטפל בתקלות בחיישן צריך להתחיל בבדיקה כללית שנועדה למצוא אם החיישן יוצר את התקלה. התחילו בניקוי כללי של המצלמה מבחוץ על ידי שימוש במברשת או מטלית יבשה. הורידו את העדשה (או מתאפשר) וחזרו על הפעולה פעם נוספת. אם יש אפשרות, השתמשו במדחס אוויר נקי ( לא אוויר דחוס) כדי לסיים את הניקוי היסודי. אל תנשפו על המצלמה, אתם עלולים ללכלך את המצלמה שלכם ברוק. במידה ועוד נמצאו כתמים בתמונה, החיישן CCD של המצלמה שלכם התלכלך, זה לרוב קורה כאשר מחליפים עדשות במקום מאובק או מלא חול. צירפנו לכם סרטון כאן כדי ללמוד איך לנקות את החיישן CCD של המצלמה שלכם. אך דעו, כי פעולה לא תקינה עלולה לשרוט את החיישן שלכם ולגרום לנזק בלתי הפיך שידרוש החלפת חיישן.


כמה עולה ניקוי חיישן בקרן אור מעבדה לתיקון מצלמות?

100 שקלים במצלמת Crop

150 שקלים במצלמת Full Frame

*הניקוי לוקח כשעה ונשתדל לעשות זאת במקום.


תקלות בסוללות ואספקת כוח: השתמשו בציוד מהימן

הגעתם לאירוע והמצלמה טוחנת סוללות? הטענתם את הציוד כל הלילה אבל הגעתם ליום הצילומים ויש תקלה? תקלות בסוללות או במערכת אספקת החשמל של מצלמה, יכתיבו אם אירוע שהועסקתם עבורו יהיה הצלחה או כישלון. אל תגיעו לא מוכנים. תקלה בסוללות יכולה להיגרם על ידי מספר גורמים. בעיה במגעים המחברים בין הסוללה ללוח האם של המצלמה. סוללה "שהתעייפה" במידה והשארתם אותה בטעינה לזמן רב. או תקלה במגעים בתוך המצלמה עצמה. אם הסוללה התעייפה יש לרכוש חדשה. דעו כי מצלמות מקוריות של Canon או Nikon עולות פי 2 מחלופות בשוק אבל אינם מספקות יותר כוח או איכות מבטריות של חברה כמו Hannel. אנו ממליצים לרכוש סוללה שאינה מקורית ולחסוך עלויות. (בנוסף, אצלנו מקבלים אחריות על סוללות) במידה והסוללה תקינה נסו לנקות את המגעים בתוך בית הסוללה ולהדליק את המצלמה מחדש. אם הבעיה ממשיכה הביאו אותה אלינו לבדיקה בחינם ונמצא יחד את מקור התקלה.


שגיאות בכרטיס הזיכרון: שחזור תמונות מכרטיס זיכרון תקול

חלום בלהות של צלמים הוא להגיע למחשב אחרי אירוע ולגלות כי המידע על כרטיס הזיכרון הושחת (corrupted) ואלפי התמונות שצולמו כלואות בכרטיס הזיכרון. ראשית, אפשר להירגע, ניתן לשחזר את התמונות על ידי שימוש בשלל תוכנות שחזור מידע המיועדות לכרטיסי זיכרון. אבל במידה וכרטיס הזיכרון עבר Format לא ניתן לשחזר אפילו תמונה אחת.

אל תפלו לפח, ישנם חברות המציעות שירות שחזור תמונות ומתמחרות את הפעולה על פי רמת הלחץ של הצלם. אנו מציעים שחזור תמונות מכרטיס זיכרון תקול כשירות תיקון במחיר של דיסק און קי שניתן לרכוש אצלנו בחנות. הביאו את כרטיס הזיכרון התקול אל המעבדה שלנו, רכשו דיסק או קי במחיר שנע בין 80-100 שקל והשאירו לנו את השאר.

על מנת למנוע תקלה כזו בעתיד אנו ממליצים לקנות כרטיסי זיכרון מקצועיים בלבד. שימו לב כי מחיר של כרטיסי זיכרון עולה ויורד לא רק על פי גודל המידע שניתן לשמור כל כרטיס הזיכרון, אלא במהירות העיבוד של הכרטיס עצמו. רכשו כרטיס זיכרון מקצועי עם מהירות עיבוד מהירה ושנו בשקט בידיעה שהמידע על הכרטיס יהיה מוגן.

__________________________________________________________________________________

לסיכום, היכרות עם תקלות נפוצות במצלמות והצורה הראשונית לטפל בהם, יאפשרו להתגבר על מכשולים שיעלו באמצע צילום אירוע או טיול בטבע, ולא יעצרו אתכם מלצלם תמונות עוצרות נשימה. זכרו, בעוד שחלק מהבעיות ניתנות לפתרון באופן עצמאי, בעיות מורכבות דורשות לרוב מומחיות של אנשי מקצוע. אל תהססו לפנות אלינו עם כל תקלה וזכרו כי קרן אור מעבדה לתיקון מצלמות מציעה בדיקת ציוד בחינם.


145 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page